Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

vrijdag 16 oktober 2015

Baltic Ace

De Baltic Ace was een achtdeks roll-on-roll-offschip voor het vervoer van auto's en vrachtwagens met een maximale capaciteit van 2132 voertuigen. 
Op 5 december 2012 kwam de Baltic Ace in het Nederlandse deel van de Noordzee in aanvaring met het containerschip Corvus J. De Baltic Ace zonk door de aanvaring binnen vijftien minuten. Het schip was in augustus 2012 nog voor reguliere reparatie- en onderhoudswerkzaamheden in het dok van de Remontowa-werf in het Poolse Gdańsk. 
Bij de aanvaring kwamen elf mensen om het leven. Drie lichamen zijn nog niet teruggevonden. Dertien opvarenden zijn levend uit het water gehaald.
De oorzaak van de aanvaring is nog onbekend, maar vermoed wordt dat de schippers elkaars schepen over het hoofd zagen. Ook de eigenaar van het schip denkt aan menselijk falen. Ten tijde van de aanvaring was er ter plaatse hoge golfslag.
De Baltic Ace was met 1.417 fabrieksnieuwe Mitsubishi's onderweg van het Belgische Zeebrugge naar Kotka in Finland, een gebruikelijke bestemming van dit schip.




















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten