Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zondag 1 maart 2015

Voetbal Wageningen

FC Wageningen leefde na de overgang naar betaald voetbal enkele jaren op het randje doordat commerciële veranderingen te laat werden doorgezet. De hoofdsponsor kwam zelf ook in financiële problemen en verliet de club. Uiteindelijk wist FC Wageningen de schulden nog terug te brengen tot 500.000,- gulden, waarvan het meeste bij de fiscus lag.
De gemeenteraad (en ook de KNVB) vond een lening ongeoorloofd. Wageningen ging uiteindelijk failliet in 1992 en verdween toen uit de Eerste Divisie. De laatste wedstrijd was tegen NAC (2-1)
Er waren nog wel plannen om met FC Wageningen een doorstart te maken in het betaalde voetbal. Door gebrek aan potentiële sponsors en medewerking van de KNVB strandden de wanhoopspogingen van de initiatiefnemers. De amateurtak bestaat nog steeds onder de naam WVV Wageningen en voetbalt op het sportterrein De Zoom in Wageningen.







































Geen opmerkingen:

Een reactie posten