Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zondag 1 maart 2015

Landlopersbegraafplaats M.

Landlopers leefden als een nummer in de maatschappij en werden uiteindelijk ook begraven als een nummer. De meesten van hen leefden als vagebonden maar er waren ook gewone gevangenen bij. Nu zie je hier nog 227 witte grafkruisjes, met als enige vorm van identificatie een nummer in het loden plaatje op de zij-arm van het kruisje. Hier en daar zie je een foto. Op de begraafplaats werden vanaf ongeveer 1875 tot 2000 in totaal meer dan 6000 personen begraven.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten