Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zondag 1 maart 2015

Landgoed Drakenhof

Het kasteel werd in 1682 opgetrokken en was oorspronkelijk een prive-bezit met een draak in het wapenschild. Een typisch kenmerk was ook het torentje met de draak erop. Tijdens de oorlog werd het huis eerst bezet door de Duitse luchtmacht en daarna namen de Engelse soldaten er hun intrek. Na de oorlog kregen de rechtmatige eigenaars het landgoed zwaar beschadigd terug. Ook het torentje met de draak was verdwenen. De laatste eigenaar is in 2006 overleden en sindsdien staat het kasteeltje te verkommeren. Nieuwe plannen voor een woonpark zijn aanwezig.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten