Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zaterdag 28 februari 2015

Preventorium Dolhain

Bezocht op 25 januari 2015

Dit Preventorium was een instelling voor jeugdige patienten die besmet waren met tuberculose, met een nog niet actieve vorm van de ziekte. Opgericht in de jaren '50. In de jaren '70 waren de hoogtij-dagen. 
Doordat de geneeskunde vooruitgang boekte en tbc bijna volledig werd uitgeroeid,  werd het preventorium in de jaren '80 gesloten. Er kwamen nog plannen voor appartementen, maar dit is er nooit van gekomen. Het gebouw staat er nog steeds zo bij.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten