Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zaterdag 28 februari 2015

Land van Ooit

Bezocht op 17 februari 2012
Het was een park rond een ridderthema waarbij veel nadruk is op theater: er waren veel acteurs die in het park rondliepen en een personage speelden uit het verhaal, alles onder het motto kinderen zijn de baas. De Gouverneur was de bestuurder, Graaf Wildebras van Ooit & Gravinne Rondalia van Ooit zijn de 'staatshoofden'. Hoewel er veel nadruk op theater lag, zag het park zich halverwege de jaren negentig door teruglopende bezoekersaantallen genoodzaakt om enkele "snelle attracties" aan het park toe te voegen om zo meer klandizie te trekken.
Het Land van Ooit sprak over zichzelf alsof het een echt land is, met inwoners (Ooiters), anderlanders (niet-Ooiters), grenzen, ridders en ridderinnen (de bezoekende kinderen) en hun lakeien (hun ouders). In het Land van Ooit werd ook een vreemde valuta gehanteerd, namelijk de OoitSent. Daarnaast gold er in het park een zogenaamde regel dat de kinderen de baas zijn, en niet hun ouders.

Het land van Ooit "waar kinderen de baas zijn", ging in November 2007 failliet



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten