Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

zaterdag 28 februari 2015

Kasteel Rochendaal

Dit kasteel hebben we bezocht op 25 januari 2015.
Een kasteel in Belgie, gelegen op militair terrein.

Ooit was dit het kasteel van de burgemeester van het plaatsje.
Later werd deze meneer in de adel verheven tot jonkheer, en weer wat later kreeg hij de eretitel van Pauselijk Graaf.
Tijdens Wereldoorlog II werd het kasteel opgenomen in een militair domein van de Duitsers. Na de oorlog kwam het kasteel onder de bevoegdheid van het Belgisch Leger. Ondanks het enorme verval is nog goed te zien hoe mooi het vroeger geweest moet zijn, zeker de kamer met het blauwe plafond. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten